Здравейте,
Причината за да създам собствен блог, беше провокиран от Топлофикация АД.
Много ми е чудно, ако не беше монополист и единствен доставчик на толпла енерегия
дали по този безразличен начин щяха да се държат служителите на Топлофикация АД.
Незнам дали знаят, но тяхните заплати идват и лично от мойте данъци които съм платил.
Това е между другото. Основното заради което все пак се опитах да взема някаква информация
от телефоните за информация на Топлофикация АД е проблемава за обезвъздушаването на парната инсталация
на определен период от време. Обикновено веднъж или два пъти в годината
всички парни инсталации трябва да се обезвъздушат, за да се запази качеството на услугата.
Оказва се обаче, че това е задължение на етажната собственост а не на топлофикация.
Тоест обучава се човек от етажната собственост, който да изпълнява това задължение.
Въобще не искам да се замислям , за безумните въпроси , които се пораждат от това .
Издава ли му се серификат на този човек. Какво става ако има трудова злополука.
Плаща ли му се заплата и т.н.
Моето скромно мнение е - че е безумие такова решение и че затова решение е пряко отговорен
господин Румен Овчаров. Ето извадка от наредбата за топлоснабдяването, зариди която е наложено такова решение.
РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
МИНИСТЕРСТВО НА ИКОНОМИКАТА И ЕНЕРГЕТИКАТА
НАРЕДБА № 16-334 от 6 април 2007 г. за топлоснабдяването
Чл. 64. (1) Общото събрание на етажната собственост при условията и по реда на Правилника за управление, реда и надзора в етажната собственост, одобрен с ПМС № 1486 от 13 декември 1951 г. (обн., ДВ, бр. 101 от 1951 г.; изм., бр. 16 от 1952 г., бр. 14 и 32 от 1957 г., бр. 76 от 1978 г., бр. 73 от 1979 г., бр. 21 от 1991 г. и бр. 87 от 2002 г.), има правомощия да взема решение за:
1. избор на доставчик на топлинна енергия;
2. избор на лицето по чл. 139б от ЗЕ за извършване на дялово разпределение на топлинна енергия;
3. избор на упълномощен представител на потребителите, който да ги представлява в отношенията с топлопреносното предприятие, доставчика на топлинна енергия по въпросите, свързани с топлоснабдяването и дяловото разпределение, както и с и лицето по чл. 139б от ЗЕ по въпросите,
свързани с избора на това лице;
4. отопление на общите части на сградите;
5. избор на лице, което да бъде инструктирано и обучено от топлопреносното предприятие за допълване на сградната инсталация, за действия при аварийни ситуации и което да съхранява ключа за абонатната станция.
(2) Изборът на лицата по ал. 1 се удостоверява пред топлопреносното предприятие или пред доставчика с протокол от общото събрание на етажната собственост. Присъствалите на общото събрание собственици или титуляри на вещно право на ползване в сграда-етажна собственост собственоръчно изписват трите си имена в протокола и го подписват.
Чл. 65. (1) При прекратяването на договора за дялово разпределение лицето
МИНИСТЪР НА ИКОНОМИКАТА И
ЕНЕРГЕТИКАТА
РУМЕН ОВЧАРОВ
Най-отдолу стои подписът на господин Румен Овчаров, значи е абсолютно негова вината за едно такова решение.
Просто искам да го отбележа, за да се знае и да се опитаме когато гласуваме да мислим малко повече за кога даваме своя глас.
24.02.2009 12:26
Подред:
1. Топлофикация вече е ЕАД в лицето на държавата - демек, ако решиш да се жалваш - документално да си изряден.
2. Въпреки горния факт, служителите на дружеството нямат статут на държавни служители и просто нема как ти с платените си данъци(браво!) да им плащаш заплатите.
3. Сградните инсталации са "водни", по тях протича гореща вода, а не пара и обезвъздушаването им се прави ежеседмично!!!
4. Съществуването на човек от етажната собственост, отговарящ за абонатната станция, изпълняващ функцията обезвъздушаване - датира от повече от 25-30 години! Обикновено това е Председателят на Общото събрание на етажната собственост, може и друг, избран от това събрание. Каква е целта: Техниците, обслужващи своите топлофикационни райони, обхождат абонатните станции от понеделник до петък в интервала 9:00-16:00. Със сигурност те обезвъздушават инсталацията най-малко 2 пъти в седмицата, в много студените дни, или по сигнал на живущите - дори и по-често! Човекът, отговарящ от входа за абонатната станция, прави това ПО СОБСТВЕНО желание примерно веднъж в почивните дни - манипулациите са абсолютно прости! Иначе неговата задача е в случай на авария, просто да спре топлоподаването и да се обади на Аварийна служба, освен това съхранява и ключа от абонатната станция - районните техници имат техен, но Аварийна служба е за цяла София и не може да притежава хиляди ключове...
Аз лично съм бил домоуправител и съм правил тази процедура всяка събота или неделя.
5. Процедурата обезвъздушаване е проста, различава се в зависимост от това, дали абонатната станция е от стар или нов тип, и дали инсталацията е на 1 или 2 кръга(при сгради с различна етажност). Ако има нужда от обяснение как се извършва обезвъздушаването - помагам!
Иначе...Р.Овч. има вина за много неща - тук аз не защитавам него! Но: работещите в Топлофикация-София ЕАД нямат нищо общо нито с високите цени, нито с безумните наредби, те не са рекетьори и грабители - това са нормални обикновени хора със заплащане, много под нивото на много от вас!
Затова обясни на хората, че си искал да създадеш блога си, за да се опълчиш срещу Р.Овч....Топлофикация не е виновна никому, виновни са Хиените, виждащи в нейно лице апетитен залък!!!...
Аз лично съм със спряно парно, но ме рекетират всеки месец порядачно и не им стига това та в края на отоплителния период като си пресметнот още колко коли и къщи ще си вземат, та ми пращат още сметки за доплащане.
Човек си спира парното защото някяк си не може да смогва да го плаща, а не защото му е топличко...
Та този месец имим сметка за гарсионерата си без парно - 77 лева...
Е, рекет даден - рекет приет.....
Ама как да им резна тръбичките само не ми е ясно.
И жалби им писах - не отговориха. А омбутсманът ми изпрати писмо от 5 лист с нищо....
Аз не ги ща.....и трабите им също.....
Много може да се пише и говори ама кво от това - кучетата лаят, кервана си върви....
В случая с топлофикация цената я разбираш в края на сезона, а пък отказване няма. Незнам предполагам че много се е изписало и изговорило по тази тема, но в един момент наистина човек се чуди да се смее ли или да плаче.
24.02.2009 23:51
Не писах, за да убеждавам някого, а защото има неща, с които не се съгласих - не е само АД-то.
Документа, който е подписал Овчаров, не е изготвен в полза на потребителя и за това вина в Топлофикация няма. Вината носят основно хората, живеещи от Топлофикация в пълния смисъл на думата - те са изготвили тази наредба, те са я одобрили: Министерството на икономиката и енергетиката и ДКЕВР - това са Рекетьорите!
Иначе за обезвъздушаването - това не е аварийна ситуация и не говоря за събота и неделя. Това е рутинна поддръжка , която трябва да се извършва от Топлофикация .
25.02.2009 22:26
Съветвам те да се информираш преди да пишеш нещо - чисто приятелски без заяждане! Аз работя там и знам какво СА ДЛЪЖНИ да правят колегите, не те занасям!
А тази наредба, както и много други нормативни документи, разбира се са съставени от МИЕ и ДКЕВР! И разбира се, подпис слага министър! Нали и аз това обяснявам - Топлофикация просто разбира за тези нещица, след като бъде уведомена, че ги има...
Ние работим, за да имат хората топла вода и отопление. Единственото нещо, което ни вълнува, освен това-да си вършим работата професионално, е да получаваме достойно заплащане, но и това не ни се дава точно от МИЕ и ДКЕВР!
И - виж поредната изгъзица на тези институции - сваляне на цените!!! Предизборно!!!
Ей, хора - прогледнете накрая, бе! Ма като не сте доволни - ей ви цял Министър, ей ви цял Шуши! Спрете с помията против нас - излизте от скапания филм, в който ДРУГИ са ви вкарали!
Па...кажете нещо за ЧЕЗ, ВиК - а?!? Та вижте си фактурите - ОФИЦИАЛЕН РЕКЕТ!!! Какво е във фактурата на ЧЕЗ това "сума за разпределение"??? Ми сумичка, че има кабелчета от тех до вас, по които идва Тока!...:)))
А ВиК: Нямате просрочени задължения, ма неква сумичка от 0,01 лв. за "Закъснение" - кво е тва бе, пич!??
Я малко вижте дали докато лаете по нас...некой друг не ви е отарашил изтънелото джобче!!!
Немам нерви повече, сори!
Иначе на всеки времето му е ценно и всеки си има отговорности.
27.02.2009 15:50
Навсякъде има метиляви овце, повечето от техниците си правят тази манипулация - поне в района, в който съм, познавам 90% от тях и всички го правят! Причината е, че ако го правят, намаляват с повече от 50% вероятността някой да ги прати на адрес поради обаждане и оплакване от страна на абонат! Повярвай, запознат съм много добре! Просто имаш лошия късмет районния ти техник да е некъв отворко!
На сайта на Топлофикация мисля, че има публикувани "Вътрешни правила" - честно, има много изгорели за неспазването им, а те определят етиката на комуникация с клиентите. Та по повод и отношението на служителките по телефона - лошото е, че ше трябва да изгубиш време и отидеш с оплакване на място при Шефката им - ще ги унищожи!!!
И пак ти казвам - текста на тази наредба въобще не е съставен и приет с каквото и да е участие на служител на Топлофикация! Точно тва е парадокс - някакви хора, седящи зад някакви бюра...къде ли не, но не в Топлофикация - определят правилата с някакви наредби, правилници и какво ли още не!